Assemblea de Tarragona i primers acords de la nova Junta Directiva

ACTA-Assembl-Tarracovdef

Benvolguts,

A punt d’iniciar la pausa estival, volem deixar-vos quatre línies sobre els darrers esdeveniments en el sí de la nostra associació, una vegada celebrada l’assemblea general ordinària i adoptats els primers acords per la nova junta, que us agraïm que hagueu escollit i m’honora presidir.

Així, el passat 2 de juny va tenir lloc a la Casa Canals de Tarragona, l’assemblea general ordinària de l’Associació Catalana de Juristes de l’Administració Local que enguany coincidia, com us avançàvem, amb la renovació dels càrrecs de la junta directiva.

En un ambient familiar i festiu, vam iniciar la jornada amb una visita guiada per l’antiga Tarraco, molt ben organitzada i coordinada per la companya Montse Leoz, de l’Ajuntament de Tarragona, que des de la ciutat romana ens va portar fins a la Casa Canals, on vàrem celebrar l’assemblea general. En acabar, els associats presents i els familiars que ens acompanyaven, vam poder gaudir d’un àpat conjunt al restaurant Les Coques.

L’assemblea general va adoptar els acords que consten a l’acta de la sessió -que trobareu en aquest enllaç: ACTA Assembl Tarracovdef–  els quals, en síntesi, son:

  • Aprovació de la gestió de la junta directiva corresponent a l’exercici de 2017 i parcial a 31 de maig de 2018.
  • Aprovació dels comptes anuals corresponents a l’exercici tancat a 31/12/2017
  • Aprovació del pressupost de l’exercici de 2018.
  • Elecció de la nova junta directiva que està constituïda per les persones i distribució de càrrecs següent:
  • Cristina Benítez Vázquez – Presidència
  • Alex Torner de Gispert – Vicepresidència primera
  • Emi Vila i Albanell – Vicepresidència segona
  • Sergi Vacchina Tubau – Tresoreria
  • Montse Escudé Mestre – Secretaria
  • Frederic Lloveras Homs – Vicesecretaria
  • Beatriz Rovira Azorin – Organització esdeveniments
  • Dolors Ortiz Garcia – Gestió interior
  • Marta Arxé Llagostera – Portaveu territorial

En la presentació de la candidatura, vàrem destacar, entre d’altres qüestions,  l’interès en un creixement territorial de l’entitat, mitjançant l’ús d’eines virtuals i el nomenament de delegats territorials per vegueries i d’un responsable de comunicació, per donar a conèixer l’associació més enllà del nostre àmbit professional i fer-ne difusió en diferents mitjans. També es va proposar la creació d’un grup de treball, de suport per matèries, per seguir creixent en coneixement, contribuir a l’organització dels sopars jurídics i crear nous espais de treball. En definitiva, un seguit d’eines per fer de l’associació un espai de suport, trobada de tots els socis i canal de comunicació entre els associats i els diferents ens locals i institucions.

Una vegada celebrada l’assemblea, la nova junta directiva, reunida per primer cop en sessió del dia 12 de juny de 2018, vam adoptar els següents acords:

  • Creació del Consell Consultiu, com a grup de treball que neix per impulsar i assessorar continguts per matèries, coordinar experts per ponències i dinamitzar altres grups de treball en al·legacions i articles al bloc, i del que formen part, d’entrada, els membres de la junta directiva sortint, juntament amb altres companys que, per raó de la seva especialitat, es proposen per aquesta primera o successives fases, en funció de les necessitats i àmbit de coneixement: Xavier Silvestre, que a més continuarà a càrrec del fòrum “jurídicsmunicipals”, Isabel Alonso, Trini Capdevila, Olga Coca, Pere Ferran, Josep Manel Freijo, Iolanda López, Irene Martín i Sergi Monteserín.
  • Nomenament de les primeres persones delegades territorials, que han de fer de canal de comunicació de l’entitat en el territori: Montse Leoz i Isabel Prado.
  • I finalment, el nomenament de la persona responsable de comunicació: Sònia Pulido, per difondre els continguts de l’associació i donar-li presència en diferents mitjans tradicionals i especialitzats.

Amb aquestes primeres passes, des de la nova junta volem donar continuïtat a la tasca iniciada des de la fundació dels Juristes Locals, el 30 de setembre de 2016, alhora que posem a disposició de tots els associats, noves eines de participació per poder comptar amb la vostra expertesa i seguir creixent junts i sumant talent.

Només em queda adreçar-me de nou al president sortint, Xavier Silvestre, per agrair-li la feina ben feta que, comptant amb la col·laboració dels membres de l’anterior junta, ha permès consolidar aquest projecte de suport que tots els qui treballem com lletrats a l’administració local, agraïm.

Finalment, en l’anhel de retrobar-nos el proper curs amb noves i interessants iniciatives, us desitgem tota la junta, que passeu un bon estiu i gaudiu del descans merescut.

Cristina Benítez Vázquez
Presidenta de l’Associació Catalana de Juristes de l’Administració Local